• Biblioteka po godzinach...

Z wizytą u przedszkolaków:

Gimnazjaliści zainscenizowali dla młodszych kolegów wiersze hrabiego Aleksandra Fredry. Wszyscy doskonale się bawili.

Biblioteka w plenerze:

W drodze po marzenia...

Dawno, dawno temu człowiek chodził na własnych nogach.
          Potem przestał chodzić: wsiadł do dyliżansu, pociągu, samochodu, samolotu.

Dawno, dawno temu człowiek słuchał szumu drzew, szmeru strumieni, śpiewu ptaków.
          Potem założył słuchawki i nie słyszał już niczego ani nikogo.
          Natura i przyroda stała się dla niego programem w telewizji.

Jeszcze później pojawiło się Szkolne Koło Turystyczne - i człowiek znów zaczął chodzić.
          Okazało się, że wspólnie można daleko zajść i może to być całkiem przyjemne.

Kulturalna biblioteka:

Wspólnie byliśmy na przedstawieniach:

• JEZUS CHRIST SUPERSTAR
          • SKRZYPEK NA DACHU
          • JESZCZE NIE PORA NAM SPAĆ
          • OUR HOUSE
          • JEKYLL & HYDE
          • KOGUT W ROSOLE

Zawsze były to udane wieczory, pełne wrażeń i emocji. Dlatego WIĘCEJ KULTURY prosimy, na co dzień i nie tylko od święta.

KOŁO MIŁOŚNIKÓW KULTURY

KOŁO MIŁOŚNIKÓW KULTURY rozpoczęło swoją działalność
          w nowym roku szkolnym wyjazdem do teatru „BAGATELA” w Krakowie.
          15 października uczestniczyliśmy w „Wieczorze  kawalerskim”smiley
          Wbrew tytułowej sugestii sztuka dotyczyła poranka po wieczorze kawalerskim i jego nieoczekiwanych konsekwencji.

Wszyscy dobrze się bawiliśmy obserwując zmagania bohaterów z niespodziewanymi zbiegami okoliczności.

Wracaliśmy z Krakowa w doskonałych nastrojach, planując kolejny komediowy wieczór w „BAGATELI”.

Na chorzowskiej scenie Teatru Rozrywki znowu „Skrzypek na dachu”!
                 26 stycznia młodzież naszego gimnazjum  wraz z Kołem Miłośników Kultury, obejrzała ten słynny musical . Jest to mądra, zabawna i wzruszająca opowieść
          o losach żydowskiej rodziny z maleńkiej Anatewki — wsi głęboko schowanej w carskiej Rosji. Ojcem rodziny jest mleczarz Tewje, który – borykając się
          z nieustanną biedą – nie traci pogody ducha nawet wtedy, gdy czuje zbliżającą się katastrofę.  Ustalony od wieków porządek wali się, Tewje musi dokonać wyboru: poszanowanie tradycji lub utrata ukochanych córek.
                 Jeden z największych spektakli nowoczesnego teatru muzycznego,w Chorzowie grany jest zawsze przy pełnej widowni! Siłą tego roztańczonego
          i rozśpiewanego widowiska jest porywająca muzyka,  wspaniałe sceny zbiorowe, znakomita choreografia i świetne aktorstwo. Wielkim atutem jest również niepowtarzalny rodzaj humoru, który się nie starzeje!                                                                                                                                                                    My także wracaliśmy w doskonałych humorach, mimo późnej, wieczorowej pory.

9  marca uczniowie naszego gimnazjum wybrali się do Teatru Rozrywki w Chorzowie na musical Billy Elliot.

Musical Eltona Johna i Lee Halla pt. Billy   Elliot inspirowany jest historią tancerza Royal Ballet, Philipa Marsdena.
            To znakomity materiał muzyczny i literacki ubrany w piękną, wzruszającą formę oraz – co najważniejsze – niosący istotne i nośne przesłanie. To opowieść o spełnianiu marzeń, o ciężkiej pracy i zrzucaniu mentalnych pęt i ograniczeń. O walce ze stereotypami, o pasji i sile charakteru i o samotności w realizowaniu najskrytszych marzeń.

SZKOLNE KOŁO KRAJOZNAWCZO-TURYSTYCZNE

W sobotę 17 października reprezentacja naszej szkoły wzięła udział w rajdzie organizowanym przez o/PTTK w Jaworznie w ramach LTG. Tym razem wędrowaliśmy po Gorcach. Rajd rozpoczęliśmy w miejscowości Obidowa, a dalej trasa prowadziła przez Stare Wierchy – Obidowiec – Turbacz – schronisko na Turbaczu – Koninki. Pogoda nas niestety nie rozpieszczała, siąpił deszcz, dlatego nie mogliśmy w pełni nacieszyć oczu widokami malowniczych Gorców w jesiennej scenerii.

Kolejne zwycięstwo w konkursie „GÓRY NASZE GÓRY’

Po raz czternasty Oddział PTTK w Jaworznie zorganizował konkurs pt.: „Góry nasze Góry” dla uczniów jaworznickich szkół. Konkurs odbywał się od marca do listopada br. i składał się z dwóch etapów. Pierwszy związany był z częścią praktyczną polegającą na przemierzaniu górskich szlaków i zdobywaniu szczytów. Ta część została udokumentowana przez zdobyte punkty potwierdzone w książeczkach GOT. Druga część - teoretyczna jako finał konkursu odbyła się
          19 listopada w sali obrad Urzędu Miasta. Mottem przewodnim tegorocznego konkursu był Beskid Mały.

Już po raz siódmy uczniowie G1 wzięli w nim udział odnosząc kolejny sukces. Naszą szkołę reprezentowała drużyna w składzie: Piotr Widera (3a), Julia Bolek (3c) oraz Maja Batko (3c). W klasyfikacji drużynowej w kategorii szkół średnich nasi reprezentanci zdobyli I miejsce i wspaniały puchar. Również w klasyfikacji indywidualnej – duży sukces. Julia Bolek zajęła II miejsce. Uczniowie przygotowywali się pod kierunkiem p. Blanki Dudek i p. Jolanty Woźniak, które od 6 lat prowadzą Szkolne Koło Krajoznawczo - Turystyczne skupiające miłośników pieszych wędrówek.

Rok szkolny 2016/2017

Beskid Śląski - Klimczok

15 października w sobotę Szkolne Koło Turystyczne rozpoczęło swoją tegoroczną działalność. Wybraliśmy się w Beskid Śląski, na Klimczok. Rajd był organizowany przez LTG, działającą w o/PTTK w Jaworznie. Trasa rajdu przebiegała następująco: Bystra – Kozia Góra – Przełęcz Kołowrót – Klimczok – Bystra. Beskid Śląski wspaniale prezentował się w jesiennej scenerii. Dopisała także pogoda, dzięki czemu wyprawa była niezwykle udana. Każdy z uczestników wrócił do domu z miłymi wspomnieniami i energią na resztę weekendu.

Tatry Wysokie - Morskie Oko

Wiosenny sezon turystyczny 2017 rozpoczęliśmy 8 kwietnia od rajdu górskiego w Tatry Wysokie do Morskiego Oka. Rajd odbył się w zimowej scenerii. Trasa naszego rajdu wiodła z Palenicy Białczańskiej Doliną Białki do malowniczego wodospadu – Wodogrzmotów Mickiewicza oraz Doliną Rybiego Potoku do Morskiego Oka. Po około 3 godzinnej wędrówce w zimowej aurze, chętnie odpoczywaliśmy w ciepłym schronisku nad Morskim Okiem. W drodze powrotnej zeszliśmy z powrotem do Palenicy Białczańskiej.

Zapraszam na kolejną turystyczną przygodę już 6 maja.

Beskid Żywiecki - Hala Krupowa

6 maja 2017r. wzięliśmy udział w rajdzie górskim po Beskidzie Żywieckim na Halę Krupową. Trasa rajdu wiodła z Sidziny przez Halę Krupową do schroniska PTTK i z powrotem. Tym razem pogoda nas nie rozpieszczała, gdyż oprócz opadów deszczu przeszła niewielka burza. Przeczekaliśmy ją w ciepłym i suchym schronisku, regenerując swoje siły. Pomimo deszczu i błota, cało i  bezpiecznie przeszliśmy wyznaczoną trasę w dobrych nastrojach.

Góry Opawskie - Biskupia Kopa

3 czerwca 2017 r. odbył się ostatni w tym roku szkolnym rajd górski zaliczany do Ligii Turystyki Górskiej w Góry Opawskie. Rajd rozpoczęliśmy w miejscowości Pokrzywna, skąd udaliśmy się w stronę Doliny Bystrego Potoku. Wspinaliśmy się po 11 -  metrowej, metalowej drabince na Gwarkową Perć. W dalszej drodze udaliśmy się do schroniska pod Biskupią Kopą, gdzie mieliśmy czas na posiłek i odpoczynek. Najważniejszym etapem naszej wędrówki było zdobycie szczytu Biskupiej Kopy (874 m n.p.m.), skąd mogliśmy podziwiać wspaniałą panoramę gór. W drodze powrotnej zeszliśmy do Jarnołtówka. Sprzyjała nam cudna, słoneczna pogoda.

Na kolejne rajdy górskie zapraszam w przyszłym roku szkolnymsmiley

ZWYCIĘSTWO W KONKURSIE „GÓRY NASZE GÓRY”!!!

Drużyna z naszej szkoły w składzie: Jan Szczepański (1a), Marcel Skalny (1a), Patryk Trojanowski (3c) oraz Krzysztof Chowaniec (1a). zajęła I miejsce w finale XV Konkursu "Góry nasze Góry", zorganizowanym 18 listopada 2016r. przez Oddział PTTK w Jaworznie. W ogólnej punktacji konkursowej liczone były punkty GOT zdobyte w sezonie 2016 przez uczniów i nauczycieli naszej szkoły podczas przemierzania górskich szlaków i zdobywaniu szczytów oraz punkty zdobyte przez drużynę w konkursie wiedzy, którego tematem przewodnim były w tym roku Góry Świętokrzyskie.

ROK SZKOLNY 2017/2018

Pieniny - Wysoka

W dniu 16.09.2017r. odbył się pierwszy rajd górski w nowym roku szkolnym. Piesza trasa rajdu wiodła ze wsi Jaworki koło Szczawnicy przez malowniczy Wąwóz Homole na Wysoką (1050 m n.p.m.) - najwyższy szczyt Pienin. Dalej szlak prowadził do schroniska pod Durbaszką, gdzie można było posilić się i odpocząć. Dopisała piękna pogoda, dzięki której mogliśmy zachwycać się cudownymi widokami.

Beskid Żywiecki - Bendoszka Wielka

W dniu 14.10.2017 uczestniczyliśmy w rajdzie górskim w Beskid Żywiecki. Naszym celem było zdobycie szczytu Bendoszka Wielka (1144 m n. p. m.). Trasa rajdu wiodła z Rycerki Dolnej przez Praszywkę Wielką, Bendoszkę Wielką, Przełęcz Przegibek do Rycerki Górnej.

XVI Konkurs "GÓRY NASZE GÓRY"

KOLEJNE ZWYCIĘSTWO!!!

14 listopada br. odbył się konkurs „GÓRY NASZE GÓRY” organizowany przez Oddział PTTK w Jaworznie. Już po raz dziewiąty uczniowie naszej szkoły wzięli w nim udział odnosząc kolejny sukces. Tematem przewodnim tegorocznego konkursu była Kotlina Kłodzka. Reprezentowała nas drużyna w składzie: Jan Szczepański (2a), Krzysztof Wieniewski (2a), Jakub Łaźnia (2a) oraz Marcel Skalny (2a). W klasyfikacji drużynowej w kategorii szkół średnich nasi reprezentanci zdobyli I miejsce i wspaniały puchar. Również w klasyfikacji indywidualnej – duży sukces. Jan Szczepański zajął I, a Krzysztof Wieniewski – II miejsce.

Plan imprez LIGI TURYSTYKI GÓRSKIEJ O/PTTK w Jaworznie, w których chcemy wziąć udział w roku 2018

14.04.2018 – GORCE – STARE WIERCHY

12.05.2018 – BESKID SĄDECKI – JAWORZYNA KRYNICKA – KRYNICA

09.06.2018 – TATRY – ŚCIEŻKA NAD REGLAMI

15.09.2018 – BESKID MAŁY – LESKOWIEC

06.10.2018 – BESKID ŻYWIECKI – HALA RYSIANKA I LIPOWSKA

GORCE -STARE WIERCHY

Pierwszy po zimowej przerwie rajd górski odbył się 14 kwietnia w Gorce. Trasa rajdu wiodła z miejscowości Obidowa na Stare Wierchy ( 969 m n.p.m.) przez Maciejową do Rabki Zdrój. Tym razem pogoda dopisała, było ciepło i słonecznie. Podziwialiśmy przyrodę budzącą się do życia, gorczańskie łąki pełne krokusów i pierwiosnków. Rajd zakończyliśmy w Rabce, spacerem po Parku Zdrojowym.

BESKID SĄDECKI – JAWORZYNA KRYNICKA – KRYNICA

12 maja 2018 r. odbył się rajd górski w Beskid Sądecki na Jaworzynę Krynicką . Trasa rajdu wiodła z Doliny Czarnego Potoku na szczyt Jaworzyny Krynickiej i z powrotem. Po drodze na szczyt podziwialiśmy wychodnię skalną zwaną "Diabelskim Kamieniem”.
          Ze skałą związana jest legenda… "Dawno temu, rycerz z pobliskiej Muszyny zakochał się w krynickiej pasterce. Ponieważ pasterka była biedna, to ojciec rycerza nie chciał zgodzić się na ślub. Posłał syna daleko na wojnę, aby zapomniał o swej lubej. Po zakończeniu walki rycerz cały i zdrowy wrócił do domu. Na stokach Góry Parkowej, nad Krynicą napadli na niego zbójcy. Pobitego
          i ciężko rannego pozostawili w tym miejscu. Jego jęki usłyszała pasterka pasąca w pobliżu owce. Widząc ukochanego uklękła
          i zaczęła się modlić do Matki Boskiej, prosząc o uzdrowienie. Pasterka bardzo się zdziwiła gdy zobaczyła źródełko wypływające
          u swoich stóp. Gdy umyła rany, rycerz ozdrowiał. Ojciec dowiedziawszy się o cudownym uzdrowieniu syna zgodził się na małżeństwo. Młodzi żyli szczęśliwie. Kiedy jednak moce piekielne dowiedziały się o istnieniu cudownego źródła, postanowiły je zniszczyć. Diabeł niósł z Tatr potężny kamień, aby go na nie zrzucić. Kiedy już był pod szczytem Jaworzyny a niedaleko Krynicy, zapiał kur. Diabeł kamień puścił i leży tu do dziś".

Przed dojściem do celu odpoczęliśmy w schronisku PTTK pod szczytem Jaworzyny Krynickiej. Ostatnim etapem naszego rajdu był spacer po deptaku w Krynicy Zdroju.

TATRY – ŚCIEŻKA NAD REGLAMI

W tym roku szkolnym ostatni rajd górski odbył się 9 czerwca 2018 r. w Tatry Zachodnie na Ścieżkę nad Reglami i Sarnią Skałę. Pogoda choć niepewna, okazała się dla nas łaskawa, ponieważ burza i ulewa nadeszła dopiero po powrocie do autokaru. Trasa rajdu wiodła od Ronda Jana Pawła II do Kuźnic, a potem dalej przez Polanę Kalatówki, Przełęcz Białego i Czerwoną Przełącz na Sarnią Skałę. Z powrotem Doliną Strążyską i Drogą pod Reglami dotarliśmy pod Wielką Krokiew, gdzie niedaleko od niej czekał na nas autokar.

Na kolejne rajdy górskie zapraszam w przyszłym roku szkolnym.

Życzę bezpiecznych, aktywnych i radosnych wakacji.  Do zobaczenia na szlaku!

ROK SZKOLNY 2018/2019

15.09.2018 – BESKID MAŁY – LESKOWIEC

15 września wzięliśmy udział w pierwszym rajdzie w nowym roku szkolnym 2018/2019. W ramach LTG tym razem zawędrowaliśmy na szczyt Leskowca (919 m n.p.m.) w Beskidzie Małym. Mieliśmy okazję podziwiać piękno fauny i flory tej okolicy. Przy zmieniającej się pogodzie, ale w doskonałych humorach dotarliśmy na szczyt.

– BESKID ŻYWIECKI – HALA RYSIANKA I LIPOWSKA

06.10.2018 uczestniczyliśmy w rajdzie górskim w Beskid Żywiecki. Z Jaworzna ruszyliśmy autokarem przez Żywiec do Żabnicy, skąd rozpoczęliśmy prawie siedmiogodzinny marsz. Pierwszy etap kończył się na Hali Boraczej, gdzie znajduje się schronisko PTTK. Pogoda dopisała, słoneczko świeciło tak pięknie, że można się było opalać. Drugi, równie przyjemny choć nieco męczący szlak zawiódł nas do Schroniska na Hali Lipowskiej. Następnie przebyliśmy krótki spacer na Halę Rysiankę. Dopisała piękna, słoneczna pogoda, dzięki której mogliśmy podziwiać cudowne jesienne krajobrazy.

XVII Konkurs "GÓRY NASZE GÓRY"